Esperit de la missatgeria

«Había comenzado el período de Siva el Restaurador. La restauración de todo lo que hemos perdido», Philip K. Dick, Valis.

martes, 8 de marzo de 2011

D'ocells blaus i rates silencioses

Sant Cristòfor i l’ermità de Rubens. L’ermità il·lumina el camí per a Sant Cristòfor, qui ha de portar a collibè al petit Jesús (Cristòfor etimològicament vol dir portador de Crist) a l’altre banda del riu.
En un altre sentit hermètic no contemplat per Rubens, és clar, l’ermità que dirigeix el fanal a la foscor de l’indefinit, el narrador que ha de portar a collibè al lector en una narració, la novel·la que tot just pren volada. Què mostra la llàntia de l’eremita? Trobem la Fraternitat de l’ocell blau i les seves rates silencioses. Insistim: l’ocell blau i les rates silencioses.
Massa hermètic? L’ermità no respon, simplement il·lumina.
En el misteri s’hi troba la bellesa.

2 comentarios:

Establo Pegaso dijo...

Chrysos (oro) oferus (llevar) Cristoforo(el que lleva el oro) San Cristobal parece tener un simbolismo alquímico oculto. Las palabras griegas Chrysos (oro) y Khristos (ungido) son tan parecidas que se prestan muy bien a este trueque. En muchas catedrales góticas, como la de León, aparece este santo, se cree que era una forma de encriptar bajo apariencia cristiana la sabiduría hermética. El Cristo-niño representaría el mercurio niño.
El tema de los símbolos de la alquimía es apasionante.
Un abrazo

El missatger dijo...

Estoy contigo: el hermetismo es apasionante, aunque en este caso iba por senderos más literarios.
En poco enlazaré lo de John Agard.
Gracias por la visita y las perlas de simbolismo.