Fa temps ja vaig escriure una entrada sobre els berebers o com ells s’anomenen, amazigh. Etimològicament, aquest nom significa homes lliures.
Resulta fàcil deduir les raons dels atacs als saharauis, amazighs com són, sota una lectura simbòlica: en un món com el nostre, on l’esclavitud s’ha estès a totes les capes socials, on tots som esclaus malgrat que no ho siguem legalment, un poble que s’anomena a si mateix lliure té totes les perdre.
Potser en l’estructura actual del món, que obliga a tots els seus súbdits a ser esclaus, la raó per la qual entenem tant bé el blues, música filla dels esclaus negres.
Resulta fàcil deduir les raons dels atacs als saharauis, amazighs com són, sota una lectura simbòlica: en un món com el nostre, on l’esclavitud s’ha estès a totes les capes socials, on tots som esclaus malgrat que no ho siguem legalment, un poble que s’anomena a si mateix lliure té totes les perdre.
Potser en l’estructura actual del món, que obliga a tots els seus súbdits a ser esclaus, la raó per la qual entenem tant bé el blues, música filla dels esclaus negres.
Un clàssic del blues tal i com s'entenia a principis dels setanta, Inner city blues de Marvin Gaye:
Meravelles del món modern: la plantació de cotó infinita, amb els bancs com a negrers, sense que se n’adonin de que ells són més esclaus que ningú.
Meravelles del món modern: la plantació de cotó infinita, amb els bancs com a negrers, sense que se n’adonin de que ells són més esclaus que ningú.
No hay comentarios:
Publicar un comentario