Col•laboració al nou número de la revista Apartament, (http://www.adart.cat/apartament/num3/articles/udg.pdf) amb un capítol de Doraemon, el gat còsmic, nou patrocinador i animal totèmic de la Universitat de Girona:
Fa temps les autoritats en educació superior d’aquest país (i no ens referim ara a l’admirat Conseller de Salut, l’Il·lustríssim Boi Ruiz, especialista com tothom sap en filologia clàssica) proposaven a la ciutadania un nou tipus d’educació superior, cosa que implicava portar la universitat a la gent, fer-la més propera, útil, que tractes de qüestions pràctiques, allò tan tòpic del que “interessa a la gent”. El que no sabíem era en què consistien exactament aquests propòsits. Ara ho sabem.
Les generacions d’estudiants que ocupen actualment les aules universitàries han passat bona part de la seva infància i adolescència mirant dibuixos animats japonesos a la televisió. Deu ser aquest el motiu que explica les darreres decisions de les clarividents autoritats, sempre pensant en el bé comú i en fer-se entenedores per a la ciutadania. Sí, aquest intent de copiar models televisius deu ser la raó per la qual les autoritats tant d’aquest país (Catalunya, cada cop més S.A.) com de la universitat pública han aplicat unes estructures administratives de nova trinca que repeteixen el tipus de figura antropomorfa més habitual als dibuixos animats japonesos, amb ninots com els ben nostrats Capgrossos, amb el gat còsmic Doraemon com a cànon de perfecció formal, potser l’equivalent del Dorífer de Policlet en versió anime.
Possiblement les autoritats tant de Catalunya, S.A., com de la universitat pública de Girona, han decidit fer-se entenedors per les joves generacions, i per això han aplicat a petita escala el nou model social que a gran escala porten a terme institucions amb un percentatge d’èxit tan descomunal com el Banc Central Europeu i l’F.M.I. Si ells ho fan, per què haurien de ser menys Catalunya, S.A. o la Universitat de Girona? No hi ha motius racionals que aconsellin un altre model.
Aquest intent d’emular als útils i infal·libles B.C.E. i F.M.I. explica les darreres actuacions d’aquella institució antigament coneguda com a UdG, Universitat deGirona, per adaptar-se a aquests nous temps d’educació superior S.A.-Excellence, com per exemple canviar l’àliga com element iconogràfic de referència i símbol. Sí, amics, ja sabem que havia sorprès a tothom trobar-se que la nova publicitat institucional havia esborrat el pobre i escanyolit aligot, decapitat a les darreries del passat maig. I què ens trobarem a partir del setembre? Doncs l’última tàctica dels grans líders per tal de fer-se més entenedors pels seus estudiants-consumidors actuals, infantils com creuen que són, i per tal d’expressar millor la nova fesomia universitària: el substitut de l’àliga difunta ha sigut en Doraemon, el gat còsmic, nou guia totèmic de la institució.
Universitat de Girona-Doraemon. Perfecte per al gran mercat japonès, amb vols directes Fukushima-Girona de Atomic Airlines, ara que Ryanair gairebé ens deixa –això tenen els millors, que van de victòria en victòria. El canvi ja s’ha decidit, és ferm, fins i tot arriben rumors que si qualsevol s’apropa al Rectorat sentirà els líders com canten cada matí abans de començar allò de << Tant de bo els meus somnis es fessin realitat, es fessin realitat, perquè en tinc un bon munt. En Doraemon ho pot fer... >> Potser aquesta és la tàctica definitiva concebuda pels líders, i així no es retallarà més en l’educació superior pública del país. Però molt ens temem que no aconseguiran tan inversemblant propòsit... (el nou capítol de Doraemon a la Universitat de Girona continuarà)
No hay comentarios:
Publicar un comentario