Hermann Nitsch, 4 Acción, 1963:
Otto Muehl. Materialakation 4 Kreuzigung eines männlichen Körpers, Crucifixió d'un cos masculí, 3-03-64:
Aquestes formes artístiques es van executar als anys seixanta, per uns artistes que havien viscut de manera directe o indirecte la II Guerra Mundial; la generació dels pares havia recolzat a Hitler, fins i tot alguns dels seus progenitors potser havien secundat activament la barbàrie nazi. Com en el cas de Thomas Bernhard, sense aquest context austriac i centre europeu l'acció artística perdria sentit i força.
Ara bé, pot concebir-se un art tan radical, tan al límit dels participants (siguin artistes, sigui el públic), en el món de la cultura light del tardocapitalisme?
2 comentarios:
El context històric és important? Els nascuts 30 anys abans podrien fer el mateix per l'herència de la Primera Guerra Mundial, per exemple.
Cada generació ha viscut una guerra. I si no és en persona, la veus i la vius per la tele.
Diguem que els nascuts als anys vint o trenta a Àustria sabien que els seus pares havien col·laborat en fotre gent en camps d'extermini, i que, a més, ningú semblava culpar-los. Suposo que saber que els teus pares han fet això ha de suposar certa tensió psicològica.
Salut!
Publicar un comentario