Com aconseguia el Greco els blaus ultraterrenals de tants dels seus fons, especialment a la seva darrera etapa? Quina combinació química explica aquesta meravella celestial? Perquè és un blau que solament es troba en els seus quadres.
I entre tots, el de Sant Maurici i el pidolaire destaca com un llampec de firmament condensat darrera les figures, envoltant-les i transportant-les alhora a una esfera més subtil de la existència, però a la vegada tota l’escena situada ben arran de la terra, portada al present del pintor.
Un decorat terrestre que es veu entre les peülles del cavall i que anticipa a Cezanne.
I amb tot això, com va obtenir el Greco aquest blau? I com Miles Davis, per altres camins i amb altres objectius, va aconseguir un altre tipus de blau tan personal? Blue in Green, a kind of blue.
I entre tots, el de Sant Maurici i el pidolaire destaca com un llampec de firmament condensat darrera les figures, envoltant-les i transportant-les alhora a una esfera més subtil de la existència, però a la vegada tota l’escena situada ben arran de la terra, portada al present del pintor.
Un decorat terrestre que es veu entre les peülles del cavall i que anticipa a Cezanne.
I amb tot això, com va obtenir el Greco aquest blau? I com Miles Davis, per altres camins i amb altres objectius, va aconseguir un altre tipus de blau tan personal? Blue in Green, a kind of blue.
1 comentario:
Sabem que no es pot alterar una obra mestra de Miles Davis, però quan l'agulla retorni i el disc s'aturi...vine a la Bogarde a fer pinya...necessitem reactivar el maquis-gandhià davant l'adversitat del Guruceta-Fraga-Florentino i tota l'orquestra del passat...merci beaucoup!
Publicar un comentario